Vi får præcis indsigt i det specifikke projekt, som vi kan tage videre til vores kunde
Bacon CPH har gennem flere år arbejdet med adfærdsændringer. Nu har selskabet meldt sig ind i initiativet Green Producers Club og får adgang til et onlineværktøj, der kan give nyttig og motiverende viden om, hvordan man reducerer sit CO2-udslip. Vi fortsætter serien med cases, der skal inspirere til at arbejde med den grønne omstilling. Artiklerne ligger i fuld længde på bftp.dk
Hos Bacon CPH har man i længere tid arbejdet på at flytte sig i en mere bæredygtig retning. Som en del af reklamebranchen, der ofte har kort tid til optagelserne og kan have meget store set-ups på fjerntliggende destinationer, er der - som COO og Executive Producer, Samuel Cantor siger “en del benspænd.”
- Når man sætter en filmoptagelse op, hvor der for eksempel skal skabes en stor kulisse, bruges mange materialer eller transporteres hold og medvirkende over længere afstande, kan det betyde, at klimaaftrykket hurtigt tager fart.
Gennem flere år har Bacon CPH arbejdet på at lette sit CO2-aftryk og et af de nyere tiltag er en ‘Code of Conduct,’ der sætter retningen for adfærd på klassiske indsatsområder. Man har eksempelvis skærpet affaldssorteringen på produktioner, kører så vidt muligt i el- og hybridbiler, spiser som udgangspunkt vegetarisk og har gjort produktionerne print-fri.
- Det kan lyde som små ting, men når vi lægger det hele sammen, gør det en forskel. Vi bliver ikke klimaneutrale fra det ene år til det andet, men ved at retænke måden vi arbejder på, kan vi hele tiden udvikle og forbedre os fra produktion til produktion, siger Samuel Cantor.